יום שלישי, 12 בפברואר 2013

השיטות להתגברות על החשש מההצלחה

 
"ההצלחה היא זכותך האלוהית-" מייקל אוליבר.
איך נסגל לעצמנו את האומץ להיות מצליחנים.

מקורם של רוב הפחדים

מקור הפחדים בדרך כלל בא מהתת -מודע לפעמים אינן מודעות לסיבתם האמתית של הפחדים. הפחד הלא מודע מדכא את המוטיבציה להגיע להצלחה, ומוריד בערכו של הדימוי העצמי .הכניעה לפחדים הלא רציונאליים, עשויה להביא למצב של ירידה ברמת המוטיבציה, התפשרות עם מצבי חיים לא רצויים. במצבים כאלה, אנשים ממשיכים לחיות בתנאי חיים שהם לא מקובלים עליהם .

 הסיבות להתפשרות וכניעה וויתור מראש


כאשר מתפשרים ומוותרים מראש על כל רצון לשינוי ושיפור בחיים, החיים הופכים להיות ריקים ומשעממים עד לחיי דלות. חיים כאלה חסרים אתגר והנעה להגיע להצלחה. החשש להעז ולחרוג מאזורי הנוחות המוכרים. כאשר חוששים ולא מעיזים להתחיל בדבר חדש שלא מוכר ,שעשוי להיות ציון דרך בכיוון ליעד של ההצלחה.

בהרבה מקרים הפחד המשתק הינו הפחד מהכישלון האפשרי. פחד כזה יכול להיות לא רציונאלי, שנובע מהתת –מודע. הסיבה לפחד יכולה להיות ממצבים של כישלונות מהעבר, שהשאירו את חותמם עלינו, ללא ידיעתנו על כך. ישנן דרכים המאפשרים להתמודד וגם להתגבר על פחדים כאלה, ולממש את המוטיבציה להצלחה.
 

איך לנצח את המצב זה:


להגיע למצב של תקשורת עם התת מודע שלנו.
כדי לאפשר לנו תקשורת עם התת- מודע שלנו יש להיכנס להרפיה, לאחר נשימות עמוקות.

כשאנו במצב ההרפיה:

1.להיזכר בסיבה שהניעה אותנו לשאוף למטרה שהצבנו לעצמנו.

2.לאחר מכן לדמיין שהשגנו מטרה זאת, ואנו מאושרים ומודים ליקום על כך.

3.תרגיל זה יש לעשות בכל יום, וטוב יותר פעמים ביום.

4.אחרי כן לרשום את הפחדים שלנו, לדמיין מה הדבר הגרוע ביותר שעלול לקות בדרך להשגת המטרה,

לדמיין את עצמנו מתגברים על כל מכשול בהדרגה.

מה שמבחין התת מודע


תת המודע שלנו אינו מבחין בין הזמנים, עבר הווה ועתיד, וגם אינו מבחין בין דבר דמיוני לדבר אמתי במציאות. בגלל צורת חשיבתו זאת של התת- מודע, וכדי להגיע לתוצאה אפקטיבית, יש להזין את התת -מודע שלנו בזמן ההרפיה ,במסרים חיובים עלינו ועל היעד שברצוננו להגיע אליו. לאחר מכן תת המודע ינחה אותנו בדרכים המתאימות להגעה אל היעד.

 

ארבעה שיטות יעילות להתגברות על החשש מההצלחה


.1. להסיר את תשומת הלב  אל מחוץ  הכישלונות שקרו בעבר

2. להימנע מתירוצים, נימוקים ,סיבות אפשריות שמעכבות את ההצלחה .להחליט שמעתה והלאה נקבל אחריות על הצלחות ,כישלונות ואיך אנו מגיבים על מה  שקורה לנו.

3.לחפש ולתכנן דרכים ואפשריות שיסיעו בידינו לממש את השאיפה להגיע ליעד המבוקש.

4.לחפש מידע וללמוד ככל שמתאפשר לנו על המטרה המיוחלת והאפשריות כדי להגיע אליה.
ישנם דרכים שונות להשגת המידע הזה, מספרות ועיתונות מקצועית על ידי חיפוש באינטרנט, להתייעץ עם אנשים שישמו מטרות כאלה. לאחר שעשינו כל זאת, לקבל החלטה, להתחיל בעשייה, לרכוש את הכישורים המתאימים, להחליט על מחויבות בהשקעת הזמן והמשאבים הנדרשים, ולבסוף להתמקד, ולהתמיד בעשייה המקדמת את השגת המטרה המיוחלת.

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה