יום שבת, 22 בדצמבר 2012

מהוא מיתוג אישי

המונח מיתוג אישי הונחל על ידי פיטר דרוקר
 בדרך כלל לפני ביצוע עסקה כלשהיא הלקוחות מחפשים ומגלים מידע על התחום באינטרנט. כל מידע שמועלה לאינטרנט מתויג ומאנדקס ונשמר לתמיד, וזמין לכל דרישה במנועי החיפוש., לכל מי שמחפש מידע על המותג האישי. ההתרשמות הראשונית נעשית תוך מספר שניות, והיא משפיעה מאוד על ההחלטה  העסקה, או ההתקשרות כלשהיא. מיתוג אישי מהימן ואמין עשוי להוות תשתית למערכת יחסים מתמשכת.

בניית מיתוג אישי בעזרת האינטרנט

יצירת מיתוג באינטרנט הינה קלה וזולה יותר מאשר המיתוג מדיות פרסומיות אחרות. הפצת המיתוג האישי באינטרנט יכולה להתבצע בקנה מידה עצום .יתרון זה מסייע להראות לעולם את הייחודיות והאפיון האישי. דרך זאת מסייעת רבות בקידום הקריירה האישית והעסקית ,ופניה לקהל יותר גדול שמתעניין בתחום המאפיין אותנו.

דרכים לבנית מיתוג אמין ואטרקטיבי

הצגת שם. שם העסק שלא יהיה שם נדוש ובנלי, לא שם ארוך ומסובך .לאמץ שם קל וקליט לא מורכב ,שקל לזכור אותו. נספר ונציג לעולם עלינו תחביבנו וייחודינו בצורה אמתית ,שמראה את האישיות והאנושיות שלנו יש להתמקד באפיון הספציפי הבולט שלנו , לא להתפזר על פני האפיונים הרבים . כדאי להשאיר סימן מיוחד שעושה לנו בידול וייחוד.

סמלים של מיתוג אישי

לוגו ,סלוגן, כרטיס ביקור,qr cod ,מביעים את המאפיינים שלנו במיתוג האישי. את הלוגו והסלוגן לערוך בצורה  גרפית אסטטית ונעימה לקליטה.  צורה שאינה ארוכה ומסורבלת, שמעבירה את המסר באופן ממוקד ותמציתי .

 דרכים וכלים נוספים לבניית המיתוג האישי:

השימוש בכלים נבחר לפי מטרת המיתוג האישי. ישנם דרכים שונות לפרסום המיתוג האישי, המדיה הזולה הקלה והאפקטיבית היא בעזרת הכלים שמאפשר האינטרנט שהם:

1.פעילות ברשתות החברתיות, זו היא דרך יעילה להציג את עצמנו, לרכוש מכרים וחברים חדשים וליצור מערכות יחסים.
2.בניית אתר שממתג היטב, באם האתר שיהיה אטרקטיבי ומושך אליו מבקרים וגולשים רבים. על אתר כזה שיווקי או תדמיתי.

3.להציג תכנים בעלי ערך עדכני, יעיל ושימושי. אתר מעוצב בצורה אסטטית ונעימה, ובנוי בצורה קלה ונוחה  וידידותית לגולש ולמנועי החיפוש
4.בניית בלוג אישי שמעביר מסרים איכותיים  וגם מקצועיים .להזמין את הגולשים  לקרוא,לחוות את דעתם ולשתפם.

5.הבעת דעות התייחסת ומסירת תכנים איכותיים בבלוגים המתבקשים.
6.יצירה סרטוני וידיאו עם מסר קצר ותמציתי מעניין ואטרקטיבי  שמציג בעיה ומציע לה פתרון שימושי ויעיל. העלאתם לאינטרנט למשל youtube ואתרי וידיאו לשיתוף הגולשים.

7.הכנת כרטיסי ביקור אישים מעוצבים עם פרטים ממצים התמחות והעיסוק.
8.ישנם מקצועות חזותיים שבהם נדרש להכין ולהציג תיק עבודות נבחרות, למשל צלמים גרפיקאים, דוגמניות ומעצבים בתחומים שונים.

 כדי לבנות מיתוג אישי איכותי מהימן ואמין, יש ללמוד וליישם גם התפתחות אישית. לימודים והתעדכנות תמידית הינם מעשירים את האישיות והתכנים שבה בערכים שניתן לשתף ולהעניק לקהילה. רצוי מאוד גם להשתתף ולתרום ערכים ופעילויות חברתיות קהילתיות. השתתפות ופעילות בקהילה בונה תדמית איכותית ומיתוג אישי ערכי.
בנית מיתוג אישי הינה תהליך שבו מצטרף נדבך על נדבך מכל נראות והפעילות שלנו במשך הזמן.

2 תגובות:

  1. אני מתעסק בתחום של בניית אתר באינטרנט ויש לי גם מערכת קידום אתר ובנתי מערכת בניית אתר באינטרנט ורציתי להגיד שאני מסכים שבדרך כלל לפני ביצוע עסקה כלשהיא הלקוחות מחפשים ומגלים מידע על התחום באינטרנט

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה עבור התגובה שלך.היה וובינר לפני יומים מעניין מאוד על מיתוג אישי מאת גיל פרץ ועירן שטרן.ממנו למדתי עוד דברים שאינם רשומים בפוסט הזה.

      מחק