יום שבת, 5 בינואר 2013

שיטות להגדלת היקף המכירות בעסק


עסק שהכנסה ממכירות קטנה ממחיר עלות היצור של המוצר/שרות ואין בו רווחים
מספקים לא ישרוד לאורך זמן. קיום העסק ושגשוגו נשען על כמות ואיכות הלקוחות
שמבצעים את הרכישה/המרה למוצר.מסיבות אלה הקף וכמות המכירות בעסק קובעים
את עתידו ושגשוגו.

ההצלחה במכירות תלויה במספר גורמים .

החשובים בהם  הם אלה,אנשי  שיווק ומכירות בעסק שהם מיומנים בעלי כישורים ,הכשרה ואימון
 בתהליך המכירות וסגירת העסקאות.
אנשים רבים אינם אוהבים למכור, הם מעדיפים להשאיר זאת לאנשי המכירות. כאשר יודעים
איך למכור תהליך המכירה יכול להיות מוצלח וכייפי.
למעשה כולנו מוכרים במהלך חיינו. מוכרים את רעיונותינו , דעתנו על דברים מסוימים וגם את
עצמנו. מי שמבצע את המכירות הפרטיות שבחייועל הצד הטוב ביותר  יכול להצליח בעסקים ובחיים.

אנשי מכירות מצליחים

 מתאפיינים בתכונות אופי  מיוחדות שמאפיינות גם אתה מצליחנים.
הם  לומדים ומתעדכנים כל הזמן,
בונים לעצמם מיתוג אישי של מקצוען בר סמכא בתחומם.
  הם מתעניינים ומחבבים אנשים,  מתאפיינים ביכולת לתקשורת טובה  הקשבה מעולה.
 למצליחנים שביניהם ישנה מוטיבציה חזקה, דבקות במטרה. 
 הם ניחנים ביכולת להתגבר על קשיים והתנגדויות של הלקוח בסבלנות ובהבנה.

גורם נוסף להגברת כמות המכירות

להצלחה במכירות ישנו פן נוסף שתלוי באיפיון הפלחים המתאימים שבאוכלוסייה,
לגבי רכישת  סוג של המוצר/שרות שאנו מציעים ישנם ארבעה סוגי התייחסויות.

1.     קבוצה קטנה של אנשים מתעניינים וממש מתכוונים לבצע כעת את הרכישה

2.     קבוצה קצת יותר גדולה ,התעניינו במוצר/ שרות ושוקלים אפשרות קניה בקרוב

3.     קבוצה שלישית, אדישים לגבי המוצר/שרות.

4.     אנשים שהחליטו ,נמלכו בדעתם לא לרכוש את המוצר/שרות הזה.
על מנת המוכר יוכל לבצע מכירה קלה, אפקטיבית ,שהמוכר והקונה יהיו מרוצים מהעסקה,
עדיף לפנות  בהצעה אל שתי הקבוצות הראשונות.
שני הקבוצות האחרונות נחשבות השוק הקר ,הניסיון להביא למודעות שלהן על המוצר ולשווקו
להם עלול להיות יותר קשה ולא אפקטיבי.

 תהליך הפניה אל הלקוחות המועמדים נעשית בארבעה שלבים שנקראיםAIDA   :

1.משיכת תשומת לב של הלקוחות אשר בקהל היעד.
2.לעורר התעניינות במוצר
3.לגרום לרצון לרכוש את המוצר
4.הנעה לפעולה ולהמרה.
בשיווק המוצר חשוב לזכור :

אנשים  מטבעם אוהבים לקנות, אבל אינם אוהבים להרגיש שמכרו להם.
 בנוסף אנשים  מעדיפים לקנות ממוכר שהם מכירים, מחבבים וסומכים עליו.
 הדרך להיות מוכר, אהוד ,מקובל ומהימן על הלקוחות נעשית על ידי יצירת מערכת יחסים
ארוכת טווח עם המתעניינים שנמצאים ברשימת התפוצה שלנו. הדרך לעשות
זאת היא על ידי מתן מידע בעל ערך בחינם, להקשיב להתייחס ולהשיב לשאלות הלקוחות.
בעיקר להציע להם מוצר/שרות מתאים לצרכיהם ורצונותיהם.
לקוחות מחפשים את המוצר שיעזור להם לפתור בעיה, או לספק צורך ורצון מסוים.
לרוב המניעים לקניה הם סיבות רגשיות, אחרי הקניה הקונים מסבירים אותה על פי ההיגיון.
רוב הסיבות לקניה הינן  לרכוש מוצר שיעזור להם  לחסוך בזמן, כסף ולשפר את איכות חייהם.

 ישנן סיבות הרגשיות לקניה מסתכמות בשני גורמים עיקריים, להימנע מכאב ולהגיע להנאה

בחייהם. מסיבות כאלה אנשים רוכשים את מוצרי הבריאות wellness,מוצרי מיגון והגנה וביטוחים למיניהם.סיבות רגשיות עיקריות יכולות להיות גם, תשוקה להיראות במיטבם ,רזים נאים, להיראות
מצליחנים, אופנתיים ועם סממני השתייכות לקבוצות מסוימות.
כאשר מכירים את המניעים לקניה, יודעים לתקשר עם הלקוח, ובאים בהתכוונות לעזור לו בפתרון בעיותיו ,הסיכוי להגדלת הקף המכירות בעסק עשוי לזנק למעלה.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה