יום שני, 12 בנובמבר 2012

איך פועל שיווק רישתי

   טים סילס מגדולי במשווקים הרשתים
 בארה"ב מסביר על השיווק הרשתי.

תיאור השיווק הרישתי

שיווק רישתי ידוע גם כשיווק רב שכבתי multi level marketing
הצוות של השיווק רישתי מאורגן כארגון. בארגון הזה יש חונך, זה האדם שגייס את אנשי הצוות בשכבה שמתחתיו. יחסי העבודה בניהם הם יחסי שיתוף. כל חבר בצוות יכול להגיע דרגה של חונך, באם הא מגייס לארגון צוות משלו

הארגון בשיווק הרישתייכול לגדול כמו הטור חשבוני.כל חבר מגייס שנים או יותר מתחתיו
וכל אחד מהמגוייסים יכל לגייס עו שנים או יתר מתחתיו,וכך התהליך הזה ממשיך

החונך מכשיר את המגויסים שלו מלמד אותם את כל מה שהוא יודע כדי שיפעלו בדרך הטובה ביותר לשיווק רישתי, וישכפלו את צורת פעולתו. לחונך בדרך כלל יש אינטרס ברור שמגויסיו יצליחו במכירות המוצר של החברה שהארגון קשור אליה, וגם בגיוס והכשרת מרשתים חדשים לארגון
החונך מקבל עמלות מהחברה על מכירת מוצרי החברה על ידי מגויסיו, וזה נקרא הכנסה שיורית. לכן לכל איש בארגון יש מוטיבציה לגייס כמה שיותר אנשים לארגון, ולהכשירם ככל יכולתו. מסיבה זאת ארגון כזה יכול לגדול עד למאות ויותר מרשתים

האם זה מתאים לכל אחד
אפשר להכשיר וללמד את רוב האנשים בשיטות המכירה וההפצה אבל

סגנון ודרך עבודה זאת לא מתאים לכל אדם. כדי להצליח בשיווק רישתי, ראשית יש להאמין בשיטה וגם במוצר ,וגם מאוד רצוי להתנסות בשימוש בו
השיטה הזאת היא שיטת עבודה עצמאית לחלוטין. המפיץ מארגן עצמו

את שיטות ושעות עבודתו, את מי לגייס לצוותיו, כיצד להפיץ את המוצר ולמתג את עצמו בשוק ההפצה
להצלחה בעסק הזה דרושה מוטיבציה גבוהה, ביטחון עצמי, ואמון רב בשיטה, בארגון ובמוצר .העבודה עצמאית ללא בוס שימריץ ויעודד לעבודה, וייתן פידבקים כלשהם חשוב גם לדעת איך להתמודד עם פידבקים שלילים מהסביבה ומהלקוחות, ולא להרפות ידיים

ההכנסה בשיווק רישתי אינה סדירה ומובטחת, אלא תלויה באופן יחסי להצלחה בשיווק של המפיץ ,בהרחבתו של הארגוןבצורת התמולים של החברה אשר שקשורים אליה בהפצה.
האם זה עסק

שיווק רישתי הינו עסק לפי כל הקריטריונים להערכת עסקים .ישנו מוצר שמשווק ונמכר, ישנם החברות שמייצרות את המוצרים .חברות אלו הן על רמה בין לאומית מבחינת חוסנן הכלכלי, ומייצרות מוצרים באיכות טובה. ישנו מספר ניכר של חברות כאלה ,שהן גדולות מבוססות ,ומניותיהם נסחרות בבורסות הבין לאומיות, ברמה גבוהה
חברות אלו מייצרות ומשווקות מוצרים שמשפרים את איכות החיים, ויש להם ביקוש די טוב בשוק .אותן החברות מעדיפות לשווק את מוצריהם ולפרסמם ולמכור אותם על ידי המפיצים בשיווק הרשתי ,משיקולים כלכליים ,בגלל עלויות פרסום והפצה גבוהות ומדיות האחרות

חברות כאלה לא משווקות את מוצריהן ברשתות המכירה הרגילות ,כדי לחסוך בעלויות יקרות של פרסום ,אכסון הובלה ועוד .לכן אותן חברות מעדיפות לשווק ולמכור את מוצריהן דרך המשווקים רישתים, שהם מבחינתם עובדים עצמאים, שאחראים לכל התהליך מהפקת המוצר עד הגעתו לצרכן. לפי כל הקריטריונים האלה שיווק

רישתי הינו עסק חוקי והמיסים מחושבים עליו בהתאם להכנסות והוצאות הכרוכות בתפעול עסק כזה

היתרונות והתועלות בשיווק הרשתי   
לעומת השיווק הפונקציונלי הרגיל 



 

 


2 תגובות:

  1. אני מתעסק בתחום של בניית אתר באינטרנט ויש לי גם מערכת קידום אתר ובנתי מערכת בניית אתר באינטרנט ורציתי להגיד שהסברתם בצורה מעולה איך פועל שיווק רישתי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה עבור התגובה.כיום השיווק הרישתי מתפשט יותר ויותר,בעיקר בארה"ב וגם דרוב הארצות בעולם.

      מחק