יום שבת, 8 בדצמבר 2012

איך לבנות מסר שיווקי אפקטיבי

 המסר השיווקי האפקטיבי הוא הצעה שאי אפשר לסרב לה.
 
 המסר יעיל כאשר  מסר כזה הינו ממוקד ומכוון לקוח, והערך הנתפס של המוצר בעיניו של הלקוח.
פונים אל הרגשות של האדם .לרוב אנשים מבצעים רכישות בגלל השפעת רגשותיהם, אנשים רוצים
להגיע למצב שירגישו בטוחים ,מנוטרלים מחרדות ומקובלים בסביבתם. אלו סיבות שיכולות להניע
אנשים לרכוש מוצרים מסוימים ,את הקניות מתרצים בעזרת רציונליזציה, ההיגיון שלהם. מסיבה זאת ניסוח מתאים של מסר. שיווקי משפיע רבות על השיקולים וקבלת החלטה לרכישה.
 

התאור של המוצר המוצע

מהן התועלות הספציפיות עבור הלקוח שיוכל להפיק כאשר ישתמש במוצר.
מה גודל ההשקעה הנדרשת ממנו כדי לרכוש את המוצר הזה.
הוכחה משכנעת ועדויות חברתית לאמינותו של המשווק ומוכר המוצר. מומלץ
למסור את עדויות הלקוחות בסרטוני וידיאו.
במסר השיווקי האפקטיבי מפורטים כל המרכיבים שנותנים מענה לכל  השאלות של
 הלקוח הפוטנציאלי. התשואה על ההשקעה נראית וברורה לעין.
על מנת שהמוצר המוצע יהיה מועדף על הלקוח, אפשר להוסיף אליו ערך מוסף
קטן , בעל ערך עבור הלקוח, או שרות שכרוך בשימוש במוצר.

ניסוח המסר

 הניסוח יעשה בצורה ברורה ומובנת ובשפה היום יומית. מסר לא ארוך מדי, מדויק, רלוונטי ואמין.
ניסוח כותרת שמושכת את התשומת לב, יותר מכל הפרסומות שמסביב.
 במסר הזה תינתן ערובה לאיכות המוצר. הבטחה  ומתן אחריות שבמידה והלקוח לא יהיה מרוצה
 ממנו, יוחזר לו כל כספו בחזרה ללא תנאי.
רצוי במידת האפשר, לקבל עדויות מלקוחות שהם משפיעים בקהילה ומפורסמים.
הטוב ביותר זה להשיג אישור אמין על מחקר מדעי שפורסם על המוצר

פרסום המסר

לאחר הכנת המסר השיווקי המנצח יש לפרסמו בציבור לקהל היעד בנישה המתאימה. הפרסום
יכול להיעשות במדיות שונות, כגון דרך העיתונות, בטלוויזיה ברדיו, הצגת שלטים בחוצות באינטרנט,
שיווק וירלי מפה לאוזן.
 מטרת הפרסום ללכוד את תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי. כיום הציבור רווי  במסרים פרסומיים,
 בעודף מידע,  לכן לא קל לרכוש את תשומת הלב למשך יותר ממספר שניות. מסיבה זאת
על המסר להיות מועבר בצורה בולטת שמושכת את העין,  כותרת אטרקטיבית ומסקרנת,בצורה אסטטית שמעוצבת יפה
 במסר  הזה חשוב למסור פרטים מדויקים על הדרך להגיע אלינו כדי לרכוש את המוצר.

גורמים ממריצים לביצוע הרכישה

רצוי ליצור מצב של דחיפות והיצע של ההזדמנות לזמן קצר בלבד
 
 אפשר לתת דוגמיות חינם מהמוצר שאמור להימכר.
.מתן שירותים נלווים, כגון שירותי יעוץ לשימוש במוצר .אחריות או תיקונים
מכירה   של מוצר נילווה.
.אפשרות לפריסת עלות המוצר לתשלומים,
מתן אפשרות לנסות את המוצר למשך תקופה קצובה, למשל לתוכנת מחשב.
אחרי כן להחליט על הקניה

מסר שלא יהיה אפקטיבי

מסר שלא יגרום להתעניינות ולבצוע רכישה הוא כאשר, קיים אי אימון של הציבור
במוצרים דומים בגלל התנסות מהעבר, או  בגלל שמועות שונות. סיבה נוספת,
בגלל חשיפת יתר וגודש בהעברת המסר בצורה לא נכונה שלא משכנעת.

שמירת קשר עם לקוחות,לאחר המכירה

 חשוב לשמור על קשר עם הלקוחות שרכשו את המוצר ולנהל מערכת דיוור. להתעניין על חווית השימוש    במוצר, לתת הדרכה ויעוץ. מומלץ לבקש הפניה מלקוחות מרוצים לשלוח את חברים שלהם אלינו.
בדרך  כלל יהיו מוכנים להמליץ על המוצר  לחבריהם לרכישתו. אפשר להציע מוצרים חדשים שהגיעו
 למלאי. כאשר הלקוח מתעניין אפשר להציע מוצרים שהם ברמה יותר גבוהה.
 

                                  להיות אלוף מנצח

 

















 
 

2 תגובות:

  1. אני מתעסק בתחום של בניית אתר באינטרנט ויש לי גם מערכת קידום אתר ובנתי מערכת בניית אתר באינטרנט ורציתי להגיד שהמסר יעיל כאשר מסר כזה הינו ממוקד ומכוון לקוח, והערך הנתפס של המוצר בעיניו של הלקוח

    השבמחק
  2. נכון מאוד,מסר מכוון לקוח ומתמקד בבעיה שלו ובתועלות המוצר עבורו,זה המסר הכי אפקטיבי שהלקוח יתייחס אליו.

    השבמחק