יום שלישי, 27 בנובמבר 2012

טיפים לכתיבה טובה של מאמר


למה לכתוב ולפרסם מאמרים באינטרנט


בכתיבת מאמרים איכותיים, פרסומם באינטרנט תאפשר לך לרכוש את הערכתם של  הגולשים הקוראים, להיתפס כמומחה בתחומך בתודעת הקוראים, לגרום להם להתעניין  בך במאמרים נוספים שתפרסם.
מומלץ להוסיף בסוף המאמר מידע על כותב המאמר, לינקים לבלוג ולאתר שלנו,  כאשר  המאמר איכותי ונותן מידע בעל ערך לקורא ,ישנו סיכוי שהקורא יקליק על הלינקים לאתר או הבלוג שלך ,כדי לקבל מידע נוסף על  אותו נושא.


ההכנה לכתיבת מאמר

לאחר שבחרנו את הרעיון שעליו ברצוננו לכתוב מאמר, עלינו ללמוד את הנושא ולהתמחות בתחום זה. כדי להיות מומחה בתחום יש ללמוד אותו לשפר את הידע ולהתעדכן בו ללא הפסק, כל הזמן. תוכן המאמר צריך להיות מקורי. תוכן משוכפל או משוכתב נפסל לפרסום על ידי מנועי החיפוש.
ניתן לרכוש את המידע הדרוש מהספרות המקצועית העיתונות ומקורסים שונים . מהאינטרנט ובעיקר בעזרת גוגול ישנה אפשרות למצוא ולשאוב מידע בכל תחום, ולערוך מחקר קטן.


התוכן של המאמר יהיה איכותי משמעותי לגולש, מוסר מידע יעיל ועדכני . הבעת הרעיון המרכזי של המאמר או הצגת בעיה ודרכים לפתרונה, צריכה להיעשות בצורה ברורה ומושכת, שפונה אל ההיגיון וגם אל הרגשות כדי לייצור סקרנות אצל הקורא. 

עריכה וארגון התוכן למאמר


לתת כותרת ל מאמר מושכת תשומת לב ,מסקרנת שרלוונטית לנושא הנידון במאמר.  כותרת תמציתית שבעזרת מספר מילים מייצגת את הרעיון כולו, בצורה ברורה ומדויקת.
כדאי להשתמש בכותרת במילות מפתח השייכות לנושא המאמר. מומלץ  לחלק את המאמר לנושאי משנה בפסקאות ופרקים, לערוך תת כותרת לכל תת נושא .

מומלץ לערוך תקציר ותגיות למילות המפתח שמופיעות במאמר. עריכת התקציר מנוסח בצורה מסקרנת ממריצה אצת הקורא להמשיך ולקרוא את כל המאמר, לאחר שקרא את התקציר שלו.

האורך רצוי המאמר

המאמר לא יהיה ארוך מדי, על מנת לא להתיש את הקורא , ושלא יאבד את העניין בקריאתו. מאמר באורך 400 עד 600 מילים הינו באורך רצוי. כאשר הנושא מורכב ונדרשים לו יותר מילים, אפשר לחלק את המאמר לשני חלקים.

מאמר קצר מדי גם כן אינו אפקטיבי, מפני שאינו מאפשר למצות את רעיון המאמר במלואו. בכתיבת המאמר, ובהבעת כל מסר שהוא בכתב, יש להשתמש בשפה תקנית ,ברורה בלי רמזים .הסגנון הבעת המסר, הוא סגנון הדיבור היום יומי. במידה ויש צורך להשתמש בביטויים מקצועיים  טכניים, צריך לתת הסבר ברור בשפת היום לכל ביטוי .ניסוח הדברים ייעשה בצורה דקדוקית ותחבירית נכונה ,להשתמש בפיסוק, ניקוד ובמקף באופן מתאים לתוכן הרעיון המנוסח במאמר.
בסוף המאמר ניתן להוסיף מידע  מתומצת על אודות כותב המאמר ולינק לאתר או הבלוג שלו.להזמין את הקורא לבקר באתר וגם לשתף  את המידע על המאמר עם חבריו. בארץ ישנם כ50 אתרים להפצת מאמרים בעברית,/בחו"ל ישנם עשרות אתרים כאלה.

 קישורים למספר אתרים  נפוצים לפרסום מאמרים בעברית:





 

2 תגובות:

  1. אני מתעסק בתחום של בניית אתר באינטרנט ויש לי גם מערכת קידום אתר ובנתי מערכת בניית אתר באינטרנט ורציתי להגיד שבכתיבת מאמרים איכותיים, פרסומם באינטרנט תאפשר לך לרכוש את הערכתם של הגולשים הקוראים, להיתפס כמומחה בתחומך בתודעת הקוראים, לגרום להם להתעניין בך במאמרים נוספים שתפרסם.

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון מאודכתיבה ופרסום מאמרים באינטרנט תמתג אותך כמומחה בתחומך,ותעודד הגדלת הטרפיק לאתרך.

      מחק