יום שבת, 22 בדצמבר 2012

מהוא מיתוג אישי

המונח מיתוג אישי הונחל על ידי פיטר דרוקר
 בדרך כלל לפני ביצוע עסקה כלשהיא הלקוחות מחפשים ומגלים מידע על התחום באינטרנט. כל מידע שמועלה לאינטרנט מתויג ומאנדקס ונשמר לתמיד, וזמין לכל דרישה במנועי החיפוש., לכל מי שמחפש מידע על המותג האישי. ההתרשמות הראשונית נעשית תוך מספר שניות, והיא משפיעה מאוד על ההחלטה  העסקה, או ההתקשרות כלשהיא. מיתוג אישי מהימן ואמין עשוי להוות תשתית למערכת יחסים מתמשכת.

בניית מיתוג אישי בעזרת האינטרנט

יצירת מיתוג באינטרנט הינה קלה וזולה יותר מאשר המיתוג מדיות פרסומיות אחרות. הפצת המיתוג האישי באינטרנט יכולה להתבצע בקנה מידה עצום .יתרון זה מסייע להראות לעולם את הייחודיות והאפיון האישי. דרך זאת מסייעת רבות בקידום הקריירה האישית והעסקית ,ופניה לקהל יותר גדול שמתעניין בתחום המאפיין אותנו.

דרכים לבנית מיתוג אמין ואטרקטיבי

הצגת שם. שם העסק שלא יהיה שם נדוש ובנלי, לא שם ארוך ומסובך .לאמץ שם קל וקליט לא מורכב ,שקל לזכור אותו. נספר ונציג לעולם עלינו תחביבנו וייחודינו בצורה אמתית ,שמראה את האישיות והאנושיות שלנו יש להתמקד באפיון הספציפי הבולט שלנו , לא להתפזר על פני האפיונים הרבים . כדאי להשאיר סימן מיוחד שעושה לנו בידול וייחוד.

סמלים של מיתוג אישי

לוגו ,סלוגן, כרטיס ביקור,qr cod ,מביעים את המאפיינים שלנו במיתוג האישי. את הלוגו והסלוגן לערוך בצורה  גרפית אסטטית ונעימה לקליטה.  צורה שאינה ארוכה ומסורבלת, שמעבירה את המסר באופן ממוקד ותמציתי .

 דרכים וכלים נוספים לבניית המיתוג האישי:

השימוש בכלים נבחר לפי מטרת המיתוג האישי. ישנם דרכים שונות לפרסום המיתוג האישי, המדיה הזולה הקלה והאפקטיבית היא בעזרת הכלים שמאפשר האינטרנט שהם:

1.פעילות ברשתות החברתיות, זו היא דרך יעילה להציג את עצמנו, לרכוש מכרים וחברים חדשים וליצור מערכות יחסים.
2.בניית אתר שממתג היטב, באם האתר שיהיה אטרקטיבי ומושך אליו מבקרים וגולשים רבים. על אתר כזה שיווקי או תדמיתי.

3.להציג תכנים בעלי ערך עדכני, יעיל ושימושי. אתר מעוצב בצורה אסטטית ונעימה, ובנוי בצורה קלה ונוחה  וידידותית לגולש ולמנועי החיפוש
4.בניית בלוג אישי שמעביר מסרים איכותיים  וגם מקצועיים .להזמין את הגולשים  לקרוא,לחוות את דעתם ולשתפם.

5.הבעת דעות התייחסת ומסירת תכנים איכותיים בבלוגים המתבקשים.
6.יצירה סרטוני וידיאו עם מסר קצר ותמציתי מעניין ואטרקטיבי  שמציג בעיה ומציע לה פתרון שימושי ויעיל. העלאתם לאינטרנט למשל youtube ואתרי וידיאו לשיתוף הגולשים.

7.הכנת כרטיסי ביקור אישים מעוצבים עם פרטים ממצים התמחות והעיסוק.
8.ישנם מקצועות חזותיים שבהם נדרש להכין ולהציג תיק עבודות נבחרות, למשל צלמים גרפיקאים, דוגמניות ומעצבים בתחומים שונים.

 כדי לבנות מיתוג אישי איכותי מהימן ואמין, יש ללמוד וליישם גם התפתחות אישית. לימודים והתעדכנות תמידית הינם מעשירים את האישיות והתכנים שבה בערכים שניתן לשתף ולהעניק לקהילה. רצוי מאוד גם להשתתף ולתרום ערכים ופעילויות חברתיות קהילתיות. השתתפות ופעילות בקהילה בונה תדמית איכותית ומיתוג אישי ערכי.
בנית מיתוג אישי הינה תהליך שבו מצטרף נדבך על נדבך מכל נראות והפעילות שלנו במשך הזמן.

יום שישי, 21 בדצמבר 2012

ספרים מומלצים לקריאה

אחד המאפיינים של אדם המצליח בחיים ובעסקים,הוא לימוד והתעדכנות תמידית והתקדמות.

השקעה בהתפתחות אישיותו,בעזרת קריאת ספרים שנותנים ערך,השתתפות בקורסים מעודכנים.

ישנם ספרים רבים וטובים  הוממלצים להשגת מטרה זאת שבחלקם ברשימה הזאת.

1.חשוב והתעשר נפוליון היל:

בספר ישנם את 13 הגורמים להצלחה המשותפים לכל היזמים והמצליחים. נפוליון היל עשה מחקר עליהם במשך מספר שנים.

2 . להעיר את הענק שבפנים :

אנתוני רובינס, מחבר רב-המכר "מלא בהיגיון בריא... מסביר לקורא איך אפשרי להפוך לעשירים עם מהלכים עסקיים נכונים ואומץ לב.

3. מטר - איך זה שהאידיוט הזה עשיר ואני לא? - רוברט שמין":

רוברט שמין מגלה את הסודות שלא ידענו, של המולטי-מיליונרים: הסיבות שהאנשים המצליחים מושכים אליהם הון לעומתם אחרים שקועים בחובות ועניים. הספר רב מכר.

4 .מי הזיז את הגבינה שלי ":

 הספר רב מכר עולמי. מדובר על מוטיבציה ועזרה עצמית מאת ספנסר ג'ונסון, מתואר כמו אגדה על שני עכברים שמחפשים את הגבינה שלהם, מטפורה של דרכים להתמודדות עם שינוי ומי מפחד משינוי מי מסגל את עצמו אליו ? האם שינוי רע או טוב או שאינו ערכי אלא עובדה שצריך להסתגל אליה כדי לשפר את רמת ההישרדות.

5. שנתכם הראשונה בשיווק רישתי-מארק ויארנה ארנל

 הספר רב מכר, מדובר על דרכים להתמודדות נכונה עם קשיים ובעיות שמופיעים לרוב בשנה הראשונה של שיווק רישתי.

6. אמנות המכירה הטבעית-מייקל אוליבר

 ספר שמוביל בתחומי השיווק והמכירות. אמנות המכירה הטבעית -איך להצליח בשיווק  בביטחון וגם שמירת יחסים טובים עם החברים חברים.

7.הגל הרביעי/ ריצ'רד פו:

 הספר שמראה לנו איך השילוב בין האינטרנט למכירות מאדם לאדם יזניק את התקדמות של השיווק הרשתי המחבר סובר שהגל הרביעי, שנעזר בטכנולוגיה יביא לכך שהמונים של אנשים לא חשבו בכלל על השיווק הרשתי יצטרפו אליו.

יום שבת, 8 בדצמבר 2012

איך לבנות מסר שיווקי אפקטיבי

 המסר השיווקי האפקטיבי הוא הצעה שאי אפשר לסרב לה.
 
 המסר יעיל כאשר  מסר כזה הינו ממוקד ומכוון לקוח, והערך הנתפס של המוצר בעיניו של הלקוח.
פונים אל הרגשות של האדם .לרוב אנשים מבצעים רכישות בגלל השפעת רגשותיהם, אנשים רוצים
להגיע למצב שירגישו בטוחים ,מנוטרלים מחרדות ומקובלים בסביבתם. אלו סיבות שיכולות להניע
אנשים לרכוש מוצרים מסוימים ,את הקניות מתרצים בעזרת רציונליזציה, ההיגיון שלהם. מסיבה זאת ניסוח מתאים של מסר. שיווקי משפיע רבות על השיקולים וקבלת החלטה לרכישה.
 

התאור של המוצר המוצע

מהן התועלות הספציפיות עבור הלקוח שיוכל להפיק כאשר ישתמש במוצר.
מה גודל ההשקעה הנדרשת ממנו כדי לרכוש את המוצר הזה.
הוכחה משכנעת ועדויות חברתית לאמינותו של המשווק ומוכר המוצר. מומלץ
למסור את עדויות הלקוחות בסרטוני וידיאו.
במסר השיווקי האפקטיבי מפורטים כל המרכיבים שנותנים מענה לכל  השאלות של
 הלקוח הפוטנציאלי. התשואה על ההשקעה נראית וברורה לעין.
על מנת שהמוצר המוצע יהיה מועדף על הלקוח, אפשר להוסיף אליו ערך מוסף
קטן , בעל ערך עבור הלקוח, או שרות שכרוך בשימוש במוצר.

ניסוח המסר

 הניסוח יעשה בצורה ברורה ומובנת ובשפה היום יומית. מסר לא ארוך מדי, מדויק, רלוונטי ואמין.
ניסוח כותרת שמושכת את התשומת לב, יותר מכל הפרסומות שמסביב.
 במסר הזה תינתן ערובה לאיכות המוצר. הבטחה  ומתן אחריות שבמידה והלקוח לא יהיה מרוצה
 ממנו, יוחזר לו כל כספו בחזרה ללא תנאי.
רצוי במידת האפשר, לקבל עדויות מלקוחות שהם משפיעים בקהילה ומפורסמים.
הטוב ביותר זה להשיג אישור אמין על מחקר מדעי שפורסם על המוצר

פרסום המסר

לאחר הכנת המסר השיווקי המנצח יש לפרסמו בציבור לקהל היעד בנישה המתאימה. הפרסום
יכול להיעשות במדיות שונות, כגון דרך העיתונות, בטלוויזיה ברדיו, הצגת שלטים בחוצות באינטרנט,
שיווק וירלי מפה לאוזן.
 מטרת הפרסום ללכוד את תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי. כיום הציבור רווי  במסרים פרסומיים,
 בעודף מידע,  לכן לא קל לרכוש את תשומת הלב למשך יותר ממספר שניות. מסיבה זאת
על המסר להיות מועבר בצורה בולטת שמושכת את העין,  כותרת אטרקטיבית ומסקרנת,בצורה אסטטית שמעוצבת יפה
 במסר  הזה חשוב למסור פרטים מדויקים על הדרך להגיע אלינו כדי לרכוש את המוצר.

גורמים ממריצים לביצוע הרכישה

רצוי ליצור מצב של דחיפות והיצע של ההזדמנות לזמן קצר בלבד
 
 אפשר לתת דוגמיות חינם מהמוצר שאמור להימכר.
.מתן שירותים נלווים, כגון שירותי יעוץ לשימוש במוצר .אחריות או תיקונים
מכירה   של מוצר נילווה.
.אפשרות לפריסת עלות המוצר לתשלומים,
מתן אפשרות לנסות את המוצר למשך תקופה קצובה, למשל לתוכנת מחשב.
אחרי כן להחליט על הקניה

מסר שלא יהיה אפקטיבי

מסר שלא יגרום להתעניינות ולבצוע רכישה הוא כאשר, קיים אי אימון של הציבור
במוצרים דומים בגלל התנסות מהעבר, או  בגלל שמועות שונות. סיבה נוספת,
בגלל חשיפת יתר וגודש בהעברת המסר בצורה לא נכונה שלא משכנעת.

שמירת קשר עם לקוחות,לאחר המכירה

 חשוב לשמור על קשר עם הלקוחות שרכשו את המוצר ולנהל מערכת דיוור. להתעניין על חווית השימוש    במוצר, לתת הדרכה ויעוץ. מומלץ לבקש הפניה מלקוחות מרוצים לשלוח את חברים שלהם אלינו.
בדרך  כלל יהיו מוכנים להמליץ על המוצר  לחבריהם לרכישתו. אפשר להציע מוצרים חדשים שהגיעו
 למלאי. כאשר הלקוח מתעניין אפשר להציע מוצרים שהם ברמה יותר גבוהה.
 

                                  להיות אלוף מנצח

 

















 
 

יום שלישי, 27 בנובמבר 2012

טיפים לכתיבה טובה של מאמר


למה לכתוב ולפרסם מאמרים באינטרנט


בכתיבת מאמרים איכותיים, פרסומם באינטרנט תאפשר לך לרכוש את הערכתם של  הגולשים הקוראים, להיתפס כמומחה בתחומך בתודעת הקוראים, לגרום להם להתעניין  בך במאמרים נוספים שתפרסם.
מומלץ להוסיף בסוף המאמר מידע על כותב המאמר, לינקים לבלוג ולאתר שלנו,  כאשר  המאמר איכותי ונותן מידע בעל ערך לקורא ,ישנו סיכוי שהקורא יקליק על הלינקים לאתר או הבלוג שלך ,כדי לקבל מידע נוסף על  אותו נושא.


ההכנה לכתיבת מאמר

לאחר שבחרנו את הרעיון שעליו ברצוננו לכתוב מאמר, עלינו ללמוד את הנושא ולהתמחות בתחום זה. כדי להיות מומחה בתחום יש ללמוד אותו לשפר את הידע ולהתעדכן בו ללא הפסק, כל הזמן. תוכן המאמר צריך להיות מקורי. תוכן משוכפל או משוכתב נפסל לפרסום על ידי מנועי החיפוש.
ניתן לרכוש את המידע הדרוש מהספרות המקצועית העיתונות ומקורסים שונים . מהאינטרנט ובעיקר בעזרת גוגול ישנה אפשרות למצוא ולשאוב מידע בכל תחום, ולערוך מחקר קטן.


התוכן של המאמר יהיה איכותי משמעותי לגולש, מוסר מידע יעיל ועדכני . הבעת הרעיון המרכזי של המאמר או הצגת בעיה ודרכים לפתרונה, צריכה להיעשות בצורה ברורה ומושכת, שפונה אל ההיגיון וגם אל הרגשות כדי לייצור סקרנות אצל הקורא. 

עריכה וארגון התוכן למאמר


לתת כותרת ל מאמר מושכת תשומת לב ,מסקרנת שרלוונטית לנושא הנידון במאמר.  כותרת תמציתית שבעזרת מספר מילים מייצגת את הרעיון כולו, בצורה ברורה ומדויקת.
כדאי להשתמש בכותרת במילות מפתח השייכות לנושא המאמר. מומלץ  לחלק את המאמר לנושאי משנה בפסקאות ופרקים, לערוך תת כותרת לכל תת נושא .

מומלץ לערוך תקציר ותגיות למילות המפתח שמופיעות במאמר. עריכת התקציר מנוסח בצורה מסקרנת ממריצה אצת הקורא להמשיך ולקרוא את כל המאמר, לאחר שקרא את התקציר שלו.

האורך רצוי המאמר

המאמר לא יהיה ארוך מדי, על מנת לא להתיש את הקורא , ושלא יאבד את העניין בקריאתו. מאמר באורך 400 עד 600 מילים הינו באורך רצוי. כאשר הנושא מורכב ונדרשים לו יותר מילים, אפשר לחלק את המאמר לשני חלקים.

מאמר קצר מדי גם כן אינו אפקטיבי, מפני שאינו מאפשר למצות את רעיון המאמר במלואו. בכתיבת המאמר, ובהבעת כל מסר שהוא בכתב, יש להשתמש בשפה תקנית ,ברורה בלי רמזים .הסגנון הבעת המסר, הוא סגנון הדיבור היום יומי. במידה ויש צורך להשתמש בביטויים מקצועיים  טכניים, צריך לתת הסבר ברור בשפת היום לכל ביטוי .ניסוח הדברים ייעשה בצורה דקדוקית ותחבירית נכונה ,להשתמש בפיסוק, ניקוד ובמקף באופן מתאים לתוכן הרעיון המנוסח במאמר.
בסוף המאמר ניתן להוסיף מידע  מתומצת על אודות כותב המאמר ולינק לאתר או הבלוג שלו.להזמין את הקורא לבקר באתר וגם לשתף  את המידע על המאמר עם חבריו. בארץ ישנם כ50 אתרים להפצת מאמרים בעברית,/בחו"ל ישנם עשרות אתרים כאלה.

 קישורים למספר אתרים  נפוצים לפרסום מאמרים בעברית:





 

יום ראשון, 25 בנובמבר 2012

טיפים ליצירת דף נחיתה אפקטיבי


דף נחיתה יעיל

דף נחיתה ,נקרא גם דף לכידה. בדף זה הגולש מתבקש להשאיר את הפרטים שלו, שמו, האימייל של, ולפעמים גם את מספר הטלפון שלו. המטרה היא כדי שנצרפו לרשימת התפוצה והדיוור הישיר שלנו, או על מנת לבצע את הרכישה.
דף זה הינו הדף החשוב ביותר שמסייע לנו לבנות את רשימת התפוצה, שהיא חשובה ביותר לביסוס העסק שלנו. דף נחיתה יעיל מגביר לנו את אחוזי ההמרה של הגולשים, לביצוע הפעולה שהתכוונו אליה.

כדי לקבל את הסכמתו של הגולש להיות ברשימת הדיוור הישיר שלנו, או להצטרף לארגון שלנו בשיווק הרשתי, עלינו  לשכנעו בייחודיות שלנו לעומת האחרים, ומה התועלת שיפיק מפעולה זאת. כאשר מדובר במוצר שלנו, שרות, או קורס מסוים, עלינו להראות לגולש כיצד הדבר יועיל בשבילו.
כדי להמריץ את הלקוח הגולש למסור לנו את פרטיו ולהסכים לקבל מאתנו דיוור ישיר, כדאי לתת לו בונוס חינמי בעל ערך עבורו.
הבונוס הזה עשוי להיות eBook שכתבנו, סרטוני וידיאו חינמיים עם מסר להדרכה, הנחה מסוימת לקורס שעביר, או תוכנה מסוימת שתכנתנו שתועיל לו,ושהוא יוכל לקבלה בחינם למחשב שלו.
לאחר שקיבלנו את פרטיו של הגולש למטרת דיוור ישיר, עלינו לספק לו תכנים איכותיים מעודכנים, בזמנים מתוזמנים, על מנת שיהיה מעוניין בהמשך התקשורת אתנו.
 

מבנה דף הנחיתה

ראשית יש להכין עבורו מתחם-domain- או סב דומיין, או לצרפו לבלוג או אתר שלנו. יש להקפיד על תשלום עבור דומיין או הסב דומיין במועד המתאים, על מנת שלא יופקע מאתנו, ודף הנחיתה יבוטל. לאחר שהעלינו את דף נחיתה לאינטרנט.

 אפיונו של דף הנחיתה.


הגולש מחליט על ביצוע הפעולה במשך מספר שניות בלבד. מסיבה זאת חשוב שהגולש יתרשם לחיוב כבר בשניות הראשונות.
ראשית יש לבנות כותרת אטרקטיבית מהותית ,עלינו ומה אנו מציעים לגולש שמועיל עבורו, מנוסחת בצורה תמציתית. דף הנחיתה צריף להיות בנוי בצורה לא מורכבת, ללא קישורים מיותרים, כדי שלא להסיח את דעתו של הגולש.

לאחר מכן יהיה טקסט ענייני, שכתוב בכתיבה שיווקית ומתאר התועלות של מוצר, השרות שאנו מציעים, מעט מידע עלינו ועל ניסיוננו והתמחותנו בתחום.
רצוי מאוד להוסיף תמונה שלנו וגם של המוצר, סרטוני וידיאו שמתארים עדויות של לקוחות מרוצים, שמספרים על התועלת שהפיקו מהמוצר, השרות, או מה שאנו משווקים. טבליות להשארת הפרטים, והמרצה לביצוע הפעולה.
לבסוף כפתור שבלחיצה עליו הגולש מאשר את הפעולה ושולח אלינו את פרטיו.

דוגמה לדף נחיתה פשוט:

כותרת אטרקטיבית ומסקרנת, 
תאור תועלת עיקרית של המוצר.
 
שיקוף הבעיה של הלקוח שאליו מופנה
הדף נחיתה.
סרטון וידיאו של מציג דף הנחיתה,אשר משקף את הבעיה
של הלקוח ,את פתרונה בעזרתנו או ע"י בעזרת המוצר המוצע.
התועלות,
 
1.תועלת ראשונה,
2.תועלת שניה,
3.תועלת שלישית,
4.תועלת רביעית.

הוכחות חברתיות:
1.עדות ראשונה,מצולמת בוידיאו.
2.עדות שניה מצולמת בוידיאו.
3. עדות שלישית מצולמת בוידיאו.
ההשקעה הנדרשת,מה הלקוח יקבל תמורתה פלוס
בונוס ושוויו במחיר.

 קריאה והמרצה לפעולה לפעולה
 




 


           



כפתור לחיץ שבו הלקוח
מאשר הסכמה לפעולה.





    שלח